
Goed plannen zorgt voor goede resultaten!
Plannen! Het klinkt zo simpel ‘even een toets of huiswerk inplannen’ maar voor veel leerlingen is dit een lastige opdracht. Vaak zien ze in eerste instantie ook niet het nut van het plannen in. Zo beginnen ze veel te laat met leren, proberen grote stukken tekst of zelfs hele hoofdstukken in één keer te leren en herhalen de stof niet. En dan kan het zo maar zijn dat de onvoldoendes binnenstromen terwijl de leerling het gevoel heeft ‘goed geleerd’ te hebben.

Wist je dat je voor een toets minimaal twee weken van te voren moet beginnen met leren?
Plannen kun je leren
Gelukkig kun je plannen leren! In de PIENTER Leerroute ‘Plannen’ leert de leerling alles rondom het maken van een goede en efficiënte planning voor een toets, toetsweek of een project. Hij of zij leert het nut van het herhalen, kan prioriteiten stellen, maakt gebruik van een agenda en kan de leermomenten zo optimaal mogelijk indelen.

De modules van de leerroute Plannen
Agenda gebruiken
Dagplanning maken
Toetsen plannen
Toetsweekplanning maken
Je aan de planning houden
Schoolexamens plannen
Plannen van grote projecten
Centraal Examen plannen
Na het volgen van de modules kan de leerling onder andere:
Een toets inplannen aan de hand van 4 vaste stappen
Een efficiënte planning maken voor een toetsweek met voldoende herhaling
Een gedegen keuze maken tussen een agenda of online plansysteem en deze ook op de juiste manier gebruiken
De tijd van een taak goed inschatten en hier op anticiperen in de dagplanning
Grote projecten zoals werkstukken, projecten en het lezen van boeken slim inplannen
En nog veel meer!
Interactief leren
Alleen iets lezen is niet voldoende, je moet er mee aan de slag! Daarom zijn de modules van PIENTER altijd interactief en boordevol opdrachten en oefeningen. PIENTER maakt gebruik van veel verschillende opdrachten en werkvormen. Hieronder hebben we een aantal voorbeelden van deze werkvormen in de leerroute plannen toegevoegd.